Transval on varautunut koronaviruksen leviämiseen

Erilaisiin poikkeustilanteisiin varautuminen on meillä Transvalissa normaali toimintatapa, tällä hetkellä valmiutta on nostettu koronaviruksen osalta.

Transval toimii Suomen viranomaisten (THL, STM) ohjeistuksen mukaisesti ja suojaa henkilöstönsä sekä asiakkaittensa terveyttä ohjeiden mukaisesti.

Transval Group ja sen tytäryhtiöt HumanLink Oy sekä KV Turva Oy ovat Posti Groupin tytäryhtiöinä osa huoltovarmuuskriittisiä toimijoita/yrityksiä Suomessa.

26.6.2020: Jatkamme varautumista koko loppuvuoden ajan

Suomessa on purettu asteittaisesti poikkeustilanteessa asetettuja rajoitustoimenpiteitä. Jatkamme Transvalissa aiemmin ilmoitettujen ohjeiden noudattamista elokuun loppuun sakkaa.

Perusperiaatteenamme on, että tulemme töihin vain terveenä. 1.9.2020 alkaen henkilöstöstämme voi palata lähitöihin, suosittelemme henkilöstöllemme työtehtävien salliessa etätyötä kuitenkin koko loppuvuoden ajan. Toimistoilla lähityössä on kerrallaan vain osa työntekijöistämme, enintään noin puolet kustakin tiimistä kerrallaan. Ohjeistamme toimistolle ja työpaikalle saapuvia henkilöitä korostetusta hygieniasta sekä fyysisestä turvavälistä muihin paikallaolijoihin.

Ruokailu- ja kahvitauot järjestetään porrastetusti. Kannustamme edelleen henkilöstöämme liikkumaan työmatkat mahdollisuuksien mukaan kävellen, polkupyörällä tai omalla autolla.

Suosittelemme henkilöstöämme rajoittamaan kotimaan matkustamista minimiin ja välttämään ulkomaan matkustamista. Mahdollisen matkan jälkeen suosittelemme 14 vrk etätyöskentelyä.

Jatkamme asiakastapaamisia ja kokouksia virtuaalisesti etäyhteyksillä. Fyysiset palaverit toteutetaan vain jos läsnäolo on välttämätöntä. Emme ota tuotantotiloihimme ulkopuolisia vierailijoita.

Kumppanimme, alihankkijamme ja urakoitsijat noudattavat samoja ohjeita kuin transvalilaiset.

Turvallista kesää!

4.6.2020: Transval jatkaa edelleen aiempia linjauksiaan ja toimintatapojaan koronavirustartunnoilta suojautumiseen

Suomessa on purettu asteittaisesti poikkeustilanteessa asetettuja rajoitustoimenpiteitä. Transvalilla on palveluntarjoajana ja työnantajana tärkeä tehtävä turvata henkilöstön terveellinen ja turvallinen työskentely. Tästä syystä jatkamme aiemmin ohjeistettuja toimenpiteitä ja ohjeistuksia edelleen henkilöstön ja asiakkaiden suojaamiseksi koronavirustartunnoilta. Toimenpiteet ja ohjeistukset ovat voimassa elokuun loppuun asti.

Seuraamme koronaviruspandemian etenemistä tiiviisti ja meillä on valmius reagoida nopeasti, mikäli tilanne niin vaatii. Toimimme Suomen viranomaisten ohjeistusten mukaisesti.

5.5.2020 Transvalin omissa tiloissa tehdään tehostettua päivittäistä siivousta siivouksesta vastaavan kumppanin toimesta

Toimimme viranomaisilta saatujen ohjeiden mukaisesti joka hetki ja päivitämme omia käytäntöjämme.

Mikäli henkilömme saa tartunnan työskennellessään asiakkaan tiloissa, kerromme tartunnasta asiakkaalle välittömästi tartuntatiedon saatuamme. Noudatamme  aina kuitenkin henkilötietolakia ja kunnioitamme yksilön suojaa. Nopealla toiminnalla estämme viruksen leviämistä laajasti.

Jos omissa tiloissamme työskentelevä henkilö saa tartunnan, kerromme siitä asiakkaille, mikäli tilanne niin vaatii. Henkilöstöllemme kerromme ohjeidemme mukaisesti avoimesti kuitenkin aina henkilötietolakia noudattaen.

Suunnittelemme ja toteutamme henkilöstömme työnteon ja -vuorot mahdollisuuksien mukaan aina niin, ettei asiakkaan saamaan palveluun tule katkosta tai hidastumista.

THL:n mukaan koronavirus tarttuu ensisijaisesti pisara- ja kosketustartuntana, kun henkilö yskii tai aivastaa. Pintojen osuus viruksen leviämisessä ei nykytiedon mukaan ole merkittävä. Koronavirukset ovat rakenteeltaan sellaisia, että ne eivät säily tartuttavina pinnoilla pitkään, etenkään vaihtelevissa lämpötiloissa. Pintojen, elintarvikkeiden tai tavaroiden välityksellä tapahtuvia tartuntoja ei ole toistaiseksi havaittu.

 

21.4.2020: Palveluimme toimivat hyvin, henkilöstömme voi hyvin – ei muutosta aiempaan

9.4.2020: Henkilöstömme voi hyvin ja palvelumme toimivat hyvin, verkkokaupan keräilypalvelut kovassa kysynnässä

Transvalilaiset noudattavat korostettua henkilöturvallisuutta, korostettua hygieniaohjeiden noudattamista ja vastuullista käyttäytymistä. Jatkamme tehostettua siivoustasoa ja -sykliä varastotiloissamme.

    • Henkilöstömme voi hyvin, palvelumme toimivat hyvin.
    • Ruuan ja muun verkkokaupan keräilypalvelun kysyntä on noussut.
    • Tuotteiden hyllytyspalveluiden kysyntä on kasvanut.
    • Varastotilalle on noussutta kysyntää, samoin varastoillamme tehtävälle verkkokauppapalvelulle.
    • verkkokaupan noutovarastomme Vantaalla (Postimiehenkuja 1) on avoinna myös pääsiäisenä. Vantaan varastollamme kehä 3:n kupeesta voi noutaa ne valmiiksi maksetut isot yksittäiset kodinkoneet, joita varastollamme on jo valmiiksi. Olemme avoinna pääsiäisenä: Pe 10.4. klo 11-19, la 11.4. klo 9-18, su 12.4. klo 12-18 ja ma klo 9-21. Noudatamme noutovarastolla turvallista palvelua.

Mikäli käytät myös Postin palveluja, lue Postin varautumisesta koronaviruksen leviämiseen täältä.

30.3.2020 Uudenmaan rajan ylityskiellolla ei vaikutusta tavaraliikenteeseen

28.3. alkanut Uudenmaan maakunnan ja muiden maakuntien välisen liikenteen rajoituksella ei näytä olevan vaikutusta tavaraliikenteen liikkumiseen varastoillemme tai varastoiltamme eteenpäin. Maan hallituksen mukaan tavaraliikenteellä on Uudenmaan eristystilanteessa etuajo-oikeus.

27.3.2020: Uudenmaan maakuntarajojen ylittämisrajoitus: arvion mukaan ei vaikutusta Transval Groupin toimintaan

Hallitus kertoi keskiviikkona 25.3., että Uudenmaan maakunnan ja muiden maakuntien välistä liikennettä rajoitetaan. Rajoitukset eivät koske Uudenmaan sisäistä liikkumista. Liikkumisrajoitusten tarkoituksena on hillitä koronaviruksen leviämistä Uudeltamaalta muualle Suomeen. Rajoitus astuisi voimaan lauantaina 28.3.2020, Suomen hallituksen hyväksynnän jälkeen ja olisi voimassa 19.4.2020 saakka

Tällä liikkumisrajoituksella ei olisi tämän hetkisen arvion mukaan vaikutusta Transvalin, HumanLinkin (voimahyllytys) tai KV Turvan toimintaan, palveluihin tai henkilöstömme liikkumiseen työtehtävien puitteissa. Transval Group ja sen tytäryhtiöt HumanLink Oy sekä KV Turva Oy ovat Posti Groupin tytäryhtiöinä osa huoltovarmuuskriittisiä toimijoita/yrityksiä Suomessa.

Toimimme Suomen viranomaisten (THL, STM) ohjeistuksen mukaisesti ja suojaamme henkilöstömme sekä asiakkaidemme terveyttä ohjeiden mukaisesti. Näiden ohjeiden lisäksi meillä on omia tiukempia toiminta- ja työohjeita henkilöstöllemme. Asiakkaiden tiloissa noudatamme aina asiakkaiden ohjeita, mikäli ne ovat täsmällisempiä kuin omat ohjeemme. Henkilöstömme on ohjeistettu noudattamaan kaikkia ohjeita ja säädöksiä.

24.3.2020: Transval reagoi vastuullisesti ja nopeasti asiakasyritystensä tilanteisiin – suunnitelmissa henkilöstön työnteko joustavasti asiakastarpeen mukaisesti

Varaudumme täällä Transvalissa mahdollisesti tuleviin muutoksiin asiakasyritystemme osalta. Koronavirusepidemian myötä voi tulla volyymi- tai henkilöstötarvemuutoksia. Me varaudumme tähän nyt ja käymme henkilöstömme kanssa neuvottelut, jotta pystyisimme reagoimaan mahdollisimman hyvin yhtiösi tarpeisiin – joko lisäämällä transvalilaisia tarpeesi mukaan tai vähentämällä hetkellisesti tekemisemme määrää. Luethan lisää täältä!

23.3.2020: Ei muutoksia aiemmin kerrottuun.

 

19.3.2020: Varastopalvelut ja varautuminen

Transvalilla on noin 350 000 neliömetriä varastotilaa, joissa on useiden asiakkaiden tuotteita. Olemme varautuneet koronaviruksen leviämisen estämiseksi ja palvelujen toiminnan jatkumisen vuoksi varastoissamme muun muassa seuraavasti:

Varastotilojemme puhtaus: siivoustasoja ja -sykliä on nostettu entisestään

  • Tehostettu päivittäinen siivous, jossa keskitytään erityisesti tartuntapintojen puhdistamiseen tuotanto-, tauko- ja sosiaalitiloissa sekä tarvittaessa valmius kontaminoituneiden tilojen desinfiointiin. Käytössämme on tehokkaat ja ympäristöystävälliset desinfiointimenetelmät ja -aineet. Tilat saadaan nopeasti ja turvallisesti käyttöön sumutuspatruunalla noin tunnissa, ECOstatic Sprayerilla ja aerosolilla heti. Antimikrobinen suoja säilyy desinfioinnin jälkeen pinnoilla jopa 4 viikkoa (materiaalista ja kulutuksesta riippuen). Putsaus tehoaa bakteereihin, viruksiin, sieniin, itiöihin, hiivoihin, vesivälitteisiin mikrobeihin ja esimerkiksi mykobakteereihin.

Korostettu henkilöturvallisuus, hygienia ja toimintatavat käytössä koko henkilöstöllämme

  • Hygieniaohjeet itsensä ja muiden suojaamiseksi koronavirustartunnalta (mm. käsien pesu ja yskimishygienia sekä muut toimintaohjeet). Teemme etätyötä työtehtävien niin salliessa ja vierailut tuotantolaitoksiimme on kielletty (10.3. alkaen).
  • Vältämme sisäisiä käyntejä eri toimipisteiden välillä, kokoukset pidetään etäkokouksina.
  • Meillä on sisäiset toimintaohjeet sairastumisen varalle (10.3. alkaen) ja ohjeet on käyty henkilöstön kanssa läpi. Sairaana ei tulla töihin ja olemme ojeistaneet koko henkilöstön, miten toimia, jos epäilee sairastuneensa tai on sairastunut koronavirukseen.

Aktiivinen viestintä ja informointi koko henkilöstölle avainasemassa

  • Pidämme esimiehille infotilaisuudet vähintään kaksi kertaa viikossa. Viestimme ja käymme keskustelua henkilöstön kanssa intranetin kautta, sähköpostitse, tekstiviestillä, tiloissa olevien infonäyttöjen ja ilmoitustaulujen avulla.

Kumppanit ja alihankkijat

  • Olemme ohjeistaneet kumppanimme ja alihankkijamme (esim. kuljetusliikkeiden henkilöt) toimimaan samoilla ohjeilla kuin henkilöstömme toimii. Tämän lisäksi ulkoisten kumppaneiden liikkuminen varastoalueella ja yleisissä tiloissa (esim. kahvio, taukotilat, WC) on kielletty. Olemme varmistaneet käsidesin käyttöönoton ja riittävyyden esimerkiksi varastojen lastausalueilla ja noutopisteillä. Varastojen piha-alueille järjestetään väliaikaiset käymälät kuljettajien käyttöön. (13.3. alkaen)

Olemme varautuneet kriittisten toimintojen ylläpitoon ja asiakaspalveluiden tuottamiseen myös seuraavasti:

  • Käytössämme on samat varastonohjausjärjestelmät kaikissa varastoissa
  • Asiakkaan toiminta on kuvattu toimintamanuaaleissa ja työohjeissa, joka mahdollistaa henkilöstön siirtymisen eri yksiköiden välillä
  • Työntekijöitä on ristiinkoulutettu varastojen eri työtehtäviin
  • Ennakkoon tehty varamiessuunnitelma kriittisten tehtävien osalta
  • Tehostettu päivittäinen yksikkökohtaisen resurssitarpeen läpikäynti ja henkilöstön siirtosuunnittelu sekä toteutus
  • Tarvittaessa mahdollisuus siirtää hallinto- ja tukifunktioissa työskenteleviä henkilöitä tuotantotehtäviin

Seuraamme tilannetta reaaliaikaiseesti ja tarvittaessa priorisoimme prosessejamme tilanteen kriittisyyden mukaisesti. Päivitämme myös suunnitelmia ja toimintaohjeita nopeasti tilanteen niin vaatiessa.

Koko varautumissuunnitelman voit ladata tästä.

17.3.2020: Ei uutta tiedotettavaa.

Mikäli käytät myös Postin palveluja, lue Postin varautumisesta koronaviruksen leviämiseen täältä.

 

16.3.2020

Koronavirus ei ole toistaiseksi vaikuttanut Transvalin, HumanLinkin tai KV Turvan palveluihin. Palvelemme asiakkaita normaalisti (varastopalvelu, sisälogistiikka, teollisuuspalvelut, henkilöstöpalvelut, myymäläpalvelut, etämonitorointi). Olemme lisänneet varotoimenpiteitä, jotta tartuntatautiketjut minimoituisivat.

Erilaisiin poikkeustilanteisiin varautuminen on meillä Transvalissa normaali toimintatapa, tällä hetkellä valmiutta on nostettu koronaviruksen osalta.

Transval toimii Suomen viranomaisten (THL, STM) ohjeistuksen mukaisesti ja suojaa henkilöstönsä sekä asiakkaittensa terveyttä ohjeiden mukaisesti.

Transvalin poikkeustilanneryhmä on valmiudessa 24/7/365

Transvalin moniammatillinen poikkeustilanneryhmä on valmiudessa 24/7/365. Poikkeustilanneryhmän tehtävänä on varmistaa Transvalin operatiivinen toiminta ja asiakkaiden palveleminen käytettävissä olevilla keinoilla sekä viestiä tilanteesta sisäisesti ja ulkoisesti.

Mahdollisen ylivoimaisen esteen sattuessa Transval on yhteydessä asiakkaisiinsa. Tämä tilanne voi olla esimerkiksi silloin, jos sairastuneiden määrä nousee niin suureksi, että edes poikkeustilanteeseen suunnitellut resurssit eivät ole käytettävissä tai viranomaisten ohjeistukset rajoittavat ihmisten liikkuvuutta.

Palveluiden jatkuvuus perustuu henkilöstön terveyden turvaamiseen

Myös me Transvalissa teemme kaikkemme, jotta voimme palvella asiakkaitamme sovitun mukaisesti. Transvalin toiminta perustuu suureen määrään toimintakykyistä henkilöstöä, joten henkilöstön terveyden turvaamiseen kiinnitetään erityistä huomiota.

Transval on myös selvittänyt kumppaneidensa jatkuvuussuunnitelmia, jolla taataan koko toiminnallisen ketjun onnistuminen poikkeuksellisissa olosuhteissa.

Transvalissa on käytössä viranomaisohjeistuksen lisäksi tarkempia sisäisiä ohjeistuksia, joilla pystytään varmistamaan palveluprosessin jatkuvuus mahdollisimman häiriöttömänä myös poikkeustilanteissa. Työ tehdään ohjeistusten mukaan niin, että työntekijämme eivät levitä virusta tai saa itse tartuntaa. Nämä ohjeet ovat voimassa vähintään toukokuun loppuun saakka, ellei tilanne muutu. Tarkastelemme ohjeita aktiivisesti.

Transvalilla on kansallisiin poikkeustilanteisiin liittyviä velvoitteita

Poikkeustilanteessa Transvalissa priorisoidaan yleiseen turvallisuuteen liittyvät asiat: terveyteen ja turvallisuuteen liittyvät palvelut ja muut viranomaisten määrittelemät palvelut. Nämä turvaavat osaltaan vakautta poikkeustilanteessa.

Henkilöstön ja asiakkaiden terveyden turvaamiseksi:

  • Henkilöstöä on ohjeistettu hygienian tärkeydestä ja siitä, miten tulee toimia oireiden ilmaantuessa. Tärkeää on, että tartuntatautiketjut pystyttäisiin minimoimaan. Henkilöstöllä on käytössään työpaikoilla olevan ohjeistuksen lisäksi työterveyspalvelut myös digiklinikkana sekä neuvontapalvelut. Esimiehiä ja työntekijöitä on ohjeistettu, miten työpaikalla toimitaan jonkun sairastuttua.
  • Rajoitamme henkilöstömme yhtäaikaisten taukojen pitämistä yhteisissä tiloissa ja porrastamme taukoja. Olemme korottaneet hygieniatason ylläpitoa taukotiloissa
  • Emme osallistu ulkoisiin tilaisuuksiin tai koulutuksiin
  • Jos työntekijämme on ollut ulkomaanmatkalla 12.3. jälkeen, hän jää 14 vuorokauden ajaksi kotiin ja tekee etätöitä, jos etätyö on mahdollista
  • Transvalin tilojen siivousta on lisätty THL:n ohjeiden mukaan. Tilojen desinfiointiin on valmius 24/7. Transvalin toimitiloihin ja tuotantotiloihin on lisätty käsidesit.
  • Olemme nostaneet omien tuotantotilojemme siistimis- ja hygieniatasoa sekä -sykliä entisestään
  • Vierailut Transvalin varastoihin, toimistoihin tai toimitiloihin on rajattu. Kaikki vierailut, jotka voidaan siirtää myöhempään ajankohtaan, on peruttu toistaiseksi.
  • Transvalissa on siirrytty toistaiseksi digitaalisiin kokouksiin kaikissa mahdollisissa tilanteissa.
  • Jos työ ja työtilanne sallii, etätyön tekeminen on suositeltavaa
  • Varastoihimme materiaalia tuovat (kansainväliset) kuljetusyhtiöt noudattavat henkilökunnan ohjeita. Kuljettajat saavat tulla rakennukseen lastaus- ja kiinnitysprosesseja varten. Muiden kuin kumppaneiden tai transvalilaisten liikkuminen varasto/tuotantotila-alueella on kielletty. Rahtikirjojen kuittaamisessa vältetään lähikontakteja

Asiakkaan tiloissa työskentelevät Transvalin työntekijät noudattavat asiakkaan ohjeistuksia, mikäli asiakkaan ohjeet ovat täsmällisempiä kuin Transvalin ohjeet.

Palveluiden toimintamallien muutoksia on tehty tartuntojen välttämiseksi

Huolellinen varautuminen viruksen leviämiseen ja ennaltaehkäisyyn on tuonut, ja tarvittaessa tuo lisää, muutoksia osaan Transvalin palveluiden toimintamalleihin. Ohjeiden noudattaminen asiakaskohtaamisissa on tärkeää sekä asiakkaan että henkilöstön terveyden turvaamiseksi.

Transval viestii asiakkailleen säännöllisesti

 Transval tiedottaa tilanteesta asiakkailleen verkkosivuillaan www.transval.fi/korona tilanteen niin vaatiessa päivittäin tai tarvittaessa useamman kerran päivässä. Transvalin nimetyt asiakasyhteyshenkilöt sopivat asiakkaiden kanssa yhteisestä toimintatavasta mahdolliseen muuhun tiedonvaihtoon liittyen.

 

10.3.2020

Erilaisiin poikkeustilanteisiin varautuminen on meillä Transvalissa normaali toimintatapa, tällä hetkellä valmiutta on nostettu koronaviruksen osalta.

Transval toimii Suomen viranomaisten (THL, STM) ohjeistuksen mukaisesti ja suojaa henkilöstönsä sekä asiakkaittensa terveyttä ohjeiden mukaisesti.

Otamme väliaikaiset varautumistoimenpiteet koronaviruksen vuoksi käyttöön heti koko Transval Groupissa

Transval on tarkentanut ohjeistusta kokousten, kokoontumisten ja vierailujen osalta, jotta tartuntatautiketjut pystyttäisiin minimoimaan ja silti pitämään toiminnat käynnissä asiakkaiden palvelemiseksi.

  • Vierailut Transvalin varastoihin, toimistoihin tai toimitiloihin rajataan. Kaikki vierailut, jotka voidaan siirtää myöhempään ajankohtaan, perutaan toistaiseksi. Vierailijoihin ja vierailijaryhmiin otetaan yhteyttä tilanteen osalta.
  • Transvalissa siirrytään toistaiseksi digitaalisiin kokouksiin kaikissa mahdollisissa tilanteissa.
  • Jos työ ja työtilanne sallii, etätyön tekeminen on suositeltavaa, emme myöskään osallistu messuille tai yleisötapahtumiin.

Asiakkaan tiloissa työskentelevät Transvalin työntekijät noudattavat asiakkaan ohjeistuksia, mikäli asiakkaan ohjeet ovat täsmällisempiä kuin Transvalin ohjeet.

Yllä olevat varautumistoimenpiteet ovat väliaikaisia, noudatamme toimenpiteitä maaliskuun 2020 loppuun saakka. Seuraamme jatkuvasti tilanteen kehittymistä ja päivitämme käytäntöjä tilanteen mukaisesti.

Neljä faktaa Transvalin varautumisesta ja toimenpiteistä

  1. Transvalissa tilannetta seurataan päivittäin – poikkeustilanneryhmä toimii 24/7/365

Transvalissa on moniammatillinen seurantaryhmä, joka seuraa koronavirus-tilannetta päivittäin oman työnsä ohessa. Seurantaryhmä saa ja hankkii ajantasaista tietoa viranomaisilta sekä terveydenhuollon vastuuhenkilöiltä. Seurantaryhmä tiedottaa tilanteesta sisäisesti ja ulkoisesti.

Transvalin moniammatillinen poikkeustilanneryhmä on valmiudessa toimimaan 24/7/365, jos tilanne niin vaatii. Poikkeustilanneryhmän tehtävänä on varmistaa Transvalin operatiivinen toiminta ja asiakkaiden palveleminen käytettävissä olevilla keinoilla sekä viestiä tilanteesta sisäisesti ja ulkoisesti.

Poikkeustilanneryhmän tehtävänä on varmistaa, että:

– Yleiseen turvallisuuteen liittyvät tehtävät priorisoidaan
– Pystytään toteuttamaan viranomaisilta mahdollisesti tulevat uudet määräykset ja toimeksiannot.
– Tilanteen niin vaatiessa voidaan priorisoida toimintaa niin, että palveluja voidaan ylläpitää mahdollisimman pitkään sekä viranomaisten että asiakkaiden odottamalla tavalla.

Mahdollisen ylivoimaisen esteen sattuessa Transval on yhteydessä asiakkaisiinsa. Tämä tilanne voi olla esimerkiksi silloin, jos sairastuneiden määrä nousee niin suureksi, että edes poikkeustilanteeseen suunnitellut resurssit eivät ole käytettävissä tai viranomaisten ohjeistukset rajoittavat ihmisten liikkuvuutta.

  1. Transval viestii asiakkailleen suoraan sekä verkkosivuillaan transval.fi

Transval tiedottaa tilanteesta asiakkailleen suoraan asiakasyhteyshenkil.iden kautta ja verkkosivuilla transval.fi. Viestimme tilanteen niin vaatiessa päivittäin tai tarvittaessa useamman kerran päivässä.

  1. Tämän hetkisen tiedon mukaan koronavirus ei tartu lähetysten välityksellä

THL:n mukaan myöskään epidemia-alueelta tuotujen tai lähetettyjen tavaroiden ja elintarvikkeiden käyttöön ja käsittelyyn Suomessa ei nykytiedolla liity tartuntariskiä. Mikäli tilanteeseen tulisi viranomaisten tietojen mukaan muutoksia, Transvalilla on mahdollisuus reagoida tilanteeseen hyvin nopeasti.

  1. Henkilöstöämme on ohjeistettu hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta sekä matkustamisesta

Transval on antanut ohjeistuksen koko henkilöstölleen hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta, ja korostaa sen merkitystä.

Transvalin henkilöstölle on annettu myös ohjeistukset Ulkoministeriön ohjeistuksen mukaisesti matkustamiseen liittyen. Transval työnantajana suosittelee, että matkustamista näille alueille rajoitetaan ja muutoinkin suositellaan harkittavaksi ulkomaille suuntautuneiden työmatkojen välttämättömyyttä.

Henkilöstölle on annettu myös toimintaohjeet tilanteessa, jos on syytä epäillä tartuntaa. Tällöin tilanteessa edetään työterveyshuollon ohjeistuksen mukaisesti.