Kesän ja syksyn mediakirjoittelua seuratessa on selvääkin selvempää, että Suomen talous on pitkästä aikaa lähtenyt kasvuun. Se näkyy konkreettisesti myös sisälogistiikassa. Volyymit ovat kasvaneet ja tavara liikkuu terminaaleissa ja varastoissa. Teollisuuden näkymät ovat pitkästä aikaa paremmat ja sieltä Suomen vienti saa tarvittavaa vauhtia kun laadukkaita, Suomessa valmistettuja tuotteita viedään maailmalle.

Tavoitteena joka päivä parempi asiakaskokemus

Kaiken tämän kasvuhuuman keskellä Transvalin toiminnan ehdoton kulmakivi on asiakastyytyväisyys. Jokainen asiakas on meille aidosti tärkeä ja ponnistelemme joka hetki paremman asiakaskokemuksen puolesta. Toimimalla laadukkaasti, kustannustehokkaasti, jatkuvasti parantaen ja kuuntelemalla asiakkaitamme olemme asiakkaillemme todellinen kumppani päivittäisissä liiketoiminnan ja prosessien haasteissa.

Osaamispääoma hyödyttää asiakkaitamme nyt ja pitkässä juoksussa

Meillä on osaamista jo 25 vuoden ajalta. Meillä on ammattitaitoinen, joka päivä asiakkaan eteen itsensä likoon pistävä henkilöstö. Tätä osaamispääomaa haluamme virittää jatkuvasti ja tarjota sisälogistiikan johtavaa näkemystä nykyisille asiakkaillemme ja samalla tuoda esiin sisälogistiikan kasvavaa merkitystä eri talouselämän sektoreilla. Sisälogistiikka on mukana pelissä aloilla, joihin sitä ei heti ensimmäisenä linkittäisi. Esimerkiksi kuntasektori, lääketeollisuus tai rakennusteollisuus – kaikissa lopulta sisälogistiikka näyttelee isoa roolia.

Innovoimme uutta jotta asiakkaidemme liiketoiminta voisi paremmin

Jatkuvan parantamisen malli on meillä Transvalissa tie, totuus ja elämä. Innovoimme uutta peilaten vahvuuksiimme ja kertyneeseen kokemukseemme. Kuuluisa termi ”out of the box ” on meillä mukana jatkuvasti. Missä ja miten voisimme osaamisellamme auttaa asiakkaita kehittymään ja saamaan erilaisia uusia kustannustehokkaita malleja liiketoimintaansa? Miten voisimme auttaa asiakkaitamme transformoimaan toimintamallejaan yli toimialarajojen ja tuoda sisälogistiikasta oppimaamme niihin? Onko esimerkiksi kaikki jo keksitty rakentamisen maailmassa. Miten voisimme vaikka virtauttaa työmaan materiaalivirrat uudella tavalla ?

Suoritepohjainen hinnoittelu tuo suoraa hyötyä asiakkaalle volyymien vuoristoradalla

Toimimme suoritepohjaisen hinnoittelun edelläkävijöinä ja evankelistoina. Vuosien mittaan saamamme asiakaspalautteen pohjalta tämän hinnoittelumallin toimivuus on hyväksi havaittu ja asiakkaidemme arvostama. Malli on looginen ja toimiva: kulut seuraavat volyymeja. Tämä on liiketoiminnalle kuin liiketoiminnalle joustavuuden ja kulusuunnittelun kannalta kiistämätön etu. Kuulostaa ehkä uskomattomalta, mutta kansainvälisesti sisälogistiikassa tällainen suoritepohjainen hinnoittelumalli on vielä lastenkengissään – Transval on suurin toimija ja alan pioneeri Suomessa. Olemme vuodesta 1994 asti suoritepohjaisuutta täällä Härmässä tehneet ja nyt näyttää siltä, että aika olisi kypsä konseptimme viemiseen ulkomaille.

Arvoista se kaikki lähtee

Kun tapaan asiakkaitamme, haluan kuulla heiltä suoraa palautetta toiminnastamme. Haluan nähdä, toimimmeko arvomaailmamme mukaisesti, olemmeko aidosti läsnä asiakkaan kanssa samassa, yhteisessä pöydässä. Parasta palautetta on se, kun meitä pidetään rehteinä, suoraselkäisinä ja palveluhenkisinä.  Siihen ripaus innovatiivisuutta ja jatkuvaa ponnistelua toiminnan kehittämiseksi. Toivon, että näistä eväistä syntyy paljon hienoja yhteisiä kokemuksia tälle syksylle ja kohta alkavalle vuodelle 2018.