Päivä 3. 

192km ja nousua 722m. Osnabruck – Repelen

Pitkä päivä, ei niinkään tunneissa vaan ajassa. Päivä täynnä vaikeuksia ja suunnistuksen vaikeutta. Päivän raskauteen vaikuttaa ajoaika ja kokonaisaika. Nyt ajoimme vain vajaa kahdeksan tuntia, mutta kaikkine vaikeuksineen kokonaisaika oli yli 11 h. Tällä on pyöräilijöiden palautumisen kannalta huono vaikutus. Hotellilla illalla n. 18.30, josta reipas 12 h ja taas mennään.

Viikko fillarointia Pariisiin on  toisaalta lyhyt ja pieni juttu, vallan pieni. Kun verrataan viikkoa pyörän selässä ja huollon huomassa siihen työhön mitä tiimi on menneen vuoden aikana tehnyt. Homma alkaa tiimin kasaamisella ja valinnalla elo-syyskuussa. Tämän jälkeen tiimi jalkeille, roolien jako ja sponsoreita metsästämään.

Sponsoreiden lahjoitukset menevät 100 % syöpäsairaiden lasten ja perheiden tueksi ja hoitojen kehittämiseksi. Vuonna 2016 Suomessa kerättiin lähes 350 000 €, joka on paljon. Tänä vuonna kun katsotaan ajopaidoissa olevia mainoksia, saattaapi olla että ennätykset lyödään uusiksi. Helsingin tiimin paidasta ei vapaata paikkaa tahdo enää etsimälläkään löytää ja tämä on se millä onnistumistamme mitataan. Lahjoitussumma selviää syksyllä järjestettävässä gaalassa.

Muuta työtä ovat reissun valmistelut, talven treenit ja tiimin yhteistoiminnan kehittäminen. Luonnollisesti tätä porukkaa yhdistää palava into ajaa pyörää. Osa ajaa ensimmäistä kesää ensimmäisellä maantiepyörällään. Osalla on jo pitkä kokemus ajamisesta. Tavoitteena on että jokainen ajaa ennen matkaan lähtöä ainakin 2500 km keltaisella Bianchillaan. Osalla on kasassa tuplat, mutta kenelläkään ei sentään triplaa.

Kolme ensimmäistä ajopäivää osoittavat että talvella on tehty oikeita asioita ja matka joutuu hienosti. Ajaminen on hyvää ja nautinnollista. Saksassa kun on kaiken kukkuraksi valtavan hyväkuntoiset tiet ja jopa kaivon kannet on suunniteltu niin, etteivät ne haittaa pyörällä etenemistä.

Huomiselle on luvassa kolmen maan päivä. Saksa – Hollanti – Belgia, muutamia isoja nousuja ja runsasta vesisadetta koko päivä.

Ruhrin ylitykseen tarvittiin lossia, päivää takana jo yli 10h ja hymyt alkaa kaventua. Taustalla saksalaista savupiippu arkitehtuuria.

Blogi

Jere Ahonen
Liiketoimintajohtaja, varastopalvelut

Toimin Transvalilla varastopalveluista vastaavana johtajana. Pidän
positiivisesta tiimihenkisestä meiningistä, jossa aina ykkösenä on
se miten yhdessä voimme tehdä asioita paremmin ja paremmin, suurella
sydämellä. Se miten omalla toiminnalla voi luoda organisaatiolle,
kollegoille ja ystäville mahdollisuuksia onnistua omissa
tavoitteissaan. Pidän heittäytymisestä työlle ja harrastuksille.
Uskon vakaasti liikuttamisen voimaan, fyysisen ja henkisen hyvinvoinnin
lisäämiseen ja sitä kautta lisääntyvään positiiviseen
energisyyteen. Itse olen liikunnan ja urheilun suurkuluttaja, sanoisin
multisporttaaja.